Martial King's Retired Life - Giriş - Mugen No Jikan

3 Ekim 2017 Salı

Martial King's Retired Life - Giriş

  Martial King's Retired Life - Giriş

Martial King's Retired Life

Ben bir dövüş sanatları ustasıyım... Daha doğrusu ustasıydım.

Ustasıydım diyorum çünkü artık emekli oldum.

Yaşadığım tüm o inişli çıkışlı zamanlardan ve yaşadığım çalkantılı dönemden sonra anlamaya başladım ki, tüm bu savaş ve kargaşa içindeki dünya bana göre değildi.

Eğitim gördüğüm dönemde yaşadığım zorlukları anlattığımda ne demek istediğimi anlayacaksınız.

Dövüş sanatları öğrenmeye başladığım zaman Shifumun* yanıma gelip bezi uyardığını hatırlıyorum.

"Benim kıdemli öğrencilerimden birisin fakat diğer öğrencilerle kıyaslandığında yeteneğin vasat seviyede. Bu gidişle ilerde başarabileceklerinin bir sınırı var. Diğer öğrencilere ayak uyduramayacaksın. Elimde arkadaşımın hediye ettiği bir Wulin gizli teknik kitabı var. Bunu al ve talimatlara uyarak antrenman yap."

"Elbette! Seni hayal kırıklığına uğratmayacağım Usta"



O zamanlar genç ve saftım. Shifu'nun bana kitabı verirken o kibirli gülüşünün arkasında benimle alay ettiğini nasıl bilebilirdim. Onun saçmalıklarına safça inandım. Tek kelime okuyamıyordum ve bir aptal gibi sadece resimleri takip ederek çalıştım.

Bu ilk gizli teknik kitabının talimatlarına göre antrenman yaparken ağır yaralandım ve 10 ay boyunca yatalak kaldım. O zamanlar bunun sebebinin benim yetersiz olmam olarak görüyordum. Bu kadar basit bir şeyi bile öğrenemediğimden Shifu'yu hayal kırıklığına uğrattığımı düşünüyordum. Bu aşağılık ve suçluluk duygularım beni motive etti ve iyileşir iyileşmez antrenmanlarıma devam ettim.

Bu sefer biraz gelişim gösterdiğimi düşünüyordum. Çünkü bu sefer sadece 6 Ay boyunca yatalak kaldım. Böylece gençlik hayatımın bir yılını yatakta bilinçsiz bir şekilde geçirdim.

Bu süre zarfında yarı uyanık bir haldeydim ve Shifu'nun hayal meyal bir keşiş ile tartıştığını hatırlıyorum.

"Seni kokuşmuş keşiş. Beni Shaolin'in "Yijin Jing**"ini çalmakla nasıl suçlarsın? Siz Shaolin Tapınağındaki insanların işe yarar bir şeyi var mı ki? Öğrencimin sizin sanatlarınıza çalışırken nasıl yaralandığına bir bak. Şanslıyım ki sizin işe yaramaz tekniklerinize çalışacak kadar aptal değilim."

...

Shifu? Bu Wulin'den bir arkadaşının hediyesi değil miydi? Ne stili demişti? Yijin Jing?

Üç yıl sonra ilk kitabına çalışmayı bitirdim ve ikinci kitaba başladım.

İkinci kitaba başladığımda çok daha kolay olmasını bekliyordum çünkü ilk kitaptan bir temele sahiptim ama yanılmışım...

İkinci kitapta çalışmak qigong bozukluğuna*** neden oldu.

Vücudumdaki Qi(Chi) kontrolden çıktı. Öyle ki kendi Qi'm yerden sekerek beni yirmi duvar boyunca fırlattı. Her ne kadar bizim her ay tamir etmemiz gereken değersiz çamurdan duvarlarımız yağmur ve rüzgârı zar zor dışarıda tutsa bile, ben onlardan yirmi tanesinin içinden geçtim! Yirmi tanesinin!

Yeğeni "duvarlar yıkıldı" diye ağlayarak içeri girdiğinde ve onu köyden yan komşumuz kızla yatakta bastığında Shishu****mun yüzündeki dehşete düşmüş ifadeyi hala hatırlıyorum. Bu olaydan sonra iktidarsızlaştı ve başka bir kızla ilişkisi olmadı. Yakın zamanda tam teşekküllü bir keşiş oldu. Amitabha*****...

Bu kazanın sonucu olarak kollarım ve bacaklarım kırıldı. İki yıldan fazla sakat kaldım. Bu iki yıl boyunca dayanılmaz ağrılarıma rağmen Qi antrenmanımı tamamladım ve böylece ikinci kitabı da bitirmiş oldum.

Bu süre boyunca birkaç Taoists geldi ve Shifu onlara iyi bir azar çekti.

"Hey Seven Heroes of Wudang******, sizlerin Dövüş Sanatları Dünyasının kurallarına hiç saygınız yok mu? Sizler etrafta bağıra çağıra Tai Chi'nin Yin yang kaynaşımını herkesin öğrenebileceğini iddia etmiyor muydunuz? Maden öyle benim öğrencim nasıl bu hale geldi? Eğer ben öğrenmeye çalışacak kadar aptal olsaydım onun yerinde ben olacaktım!"

Çok öfkeliydim neredeyse kan kusuyordum.

Shifu? Bu kitap da ne? Aynı anda hem Shaolin hem de Taoists'lerin dövüş sanatlarını uygulayamazsın!

Üçüncü kitaba başladığımda, çok temkinliydim. Yemin ederim, resmen on bin kat daha dikkatliydim.

Ama üçüncü kitabın sadece bir çizimi vardı.

Bu bir problem olmamalı değil mi?

Ama evrenin benim için başka bir senaryosu vardı.

O tek çizime göre antrenman yaparken vücudumdaki tüm meridyen noktaları parçalandı. Tamamen yok olmuştu. Sonraki yıl, Shifu'nun karısı bana Lingzhi mantarlarından getirdi. Onun sayesinde yavaşça yürümeye başlayabilmiştim.

Ondan sonra, üçüncü bir garip görünümlü ziyaretçi geldi ve Shifu ile büyük bir kavgaya tutuştular. Sonunda tamamen kaybetmişti ve Shifu'dan büyük azar işittiler.

"Sizi Demon sect piçleri! Hiç utanmanız yok mu? Lideriniz bu Spring Wind ve Rainy Night çiziminin en güçlü kişiye ait olduğunu ve kazananın kral(?) olduğunu söylemediniz mi? Sizin bir çoğunuzu adil şekilde yendikten sonra siz hergelelerin çoğunu bayıltıp onunla birlikte oradan ayrıldım. Ve şimdi gelmiş bana geri istediğinizi mi söylüyorsunuz?"

Bana yalan mı söyledin yani? Demon Sect'in "Spring Wind" ve "Rainy Night" çizimi mi? Neden hepiniz cehenneme gitmiyorsunuz?

...

Bu noktadan sonra sadece pes ettim.

Sadece bana ne verdiyse ona çalıştım. Sadece ben ve benim kokuşmuş hayatım. Eğer bu şeylere çalışırken ölmezsem bile, şu tarikatlardan biri tarafından avlanmam an meselesiydi.

Shifu bana arkadaşlarının "hediye(!)" ettiği gizli teknik kitaplarını vermeye devam etti. Bende onlara özenle çalışmaya devam ettim.

Fakat çok gariptir ki, üçüncü kitabı tamamladıktan sonra sakatlanmadan kitapları peş peşe tamamladım ve tamamladığım her kitaptan sonraki daha kolay olmaya başladı. Sonunda shifu şaşırmış bir şekilde bana: "Sen daha ölmedin mi?!" diye sordu.

Hey!

Sağlam ve hayat doluyum! Ama sen kesinlikle gidip geberebilirsin!

Kısaca vücudum daha ve daha güçlendi.

Hatta artık küçük hastalıklar bana bulaşmıyor ve hafif acıları hissetmiyordum.

Sonunda, yirmi iki yaşına geldiğimde oradan ayrıldım ve fark ettim ki ben... yenilmezdim.

Notlar:

*Shifu: Usta... Başta usta olarak kullanacaktım ama alakalı bazı terimler(Shishu) gibi bir karşılık bulamadığımdan karışsın istemeyip öylece bıraktım.
**Nefes alıp verme ile eş güdümlü bir dizi egzersiz içeren, düzenli olarak uygulandığında fiziksel sağlığı önemli ölçüde arttırdığı düşünülen bir el kitabı
*** Qigong bozulması qigong antrenmanın yanlış yapılması sonucu oluşan ve kişiye fiziksel ve mental olarak hasar veren durum için kullanılan bir terim. (Qigong deviation-Zou huo ru mo)
****Shishu: Shifu'nun bir alt seviyesinde bulunan kıdemli eğitmen.
******Seven Heroes of Wudang: Wudang tarikatından (Taoist Sect) yedi güçlü dövüş sanatları ustasının bulunduğu ünlü bir grup, birkaç Wuxia romanında yer alıyorlar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder